Wizerunek pracodawcy

Wizerunek pracodawcy w internecie

Wizerunek pracodawcy w oczach przyszłego pracownika, czyli jak powinna wyglądać strona/zakładka "kariera" na stronie firmy (a także samorządu!)?

Jak zachęcić potencjalnych kanydatów do aplikowania i jednocześnie zapewnić sobie (jako pracodawcy) skuteczną rekrutację? Ciekawe podsumowanie w tym temacie dokonał serwis HRstandard.pl. Podane są tam nastęnujące przykłady (i trendy) zauważalne w światowym/korporacyjnym budowaniu wizerunku pracodawcy:

  • korporacyjne strony rekrutacyjne - pozwalające szukać oferty pracy na całym świecie w ramach całej korporacji, lub też pozwalające złożyć aplikację, która może wylądować w Paryżu, Wiedniu albo w Sydney. Nawet duże przedsiębiorstwa krajowe korzystają już z tej formy prezentacji wolnych stanowisk pracy;
  • blogi prowadzone przez rekruterów - uważam, że to dobry pomysł, pod warunkiem, że notatki rekrutera pomagają zorientować się jak wygląda rekrutacja i jak się do niej przygotować. Ot taka wartość dodana dla potencjalnego pracownika - nawet jeśli nie będzie zainteresowany pracą, to będzie czuł wdzięczność, że się dowiedział czegoś wartościowego;
  • mikroblogi - jak wyżej. Choć tutaj można poszerzyć grono piszących o np. dział administracji czy marketingu. Oczywiście nie zdradzamy wtedy nad czym aktualnie pracuje zespół, ale pokazujemy na czym polega praca, czy wiąże się z wyjazdami, z pracą w weekendy czy godzinami spędzanymi na sesjach zdjęciowych;
  • zatrudnianie gwiazd - choć, jak dla mnie bardziej wiarygodni są sami pracownicy którzy mówią dobrze o swojej firmie niż gwiazda która mówi tylko podstawiony tekst;
  • budowanie społeczności - ciekawym przykładem jest możliwość stworzenia profilu firmy na portalu (np. GoldenLine). Wszyscy pracownicy firmy mogą tam się przedstawić, a kandydat czytając opis pracodawcy może łatwo skontaktować się z obecnymi pracownikami i po prostu zapytać jak tam się pracuje;
  • organizowanie konkursów, głosowań itp - to coraz częściej spotykana forma prezentowania się pracodawcy - konkursy typu grasz o staż czy fundowanie praktyk za najlepsze prace to model współpracy, który dobrze przeprowadzony będzie owocny dla obu stron;
  • uatrakcyjnienie frmy graficznej strony - chyba wystarczy, aby była z duchem czasu.

Tyle, że sama obecność na Facebooku, GoldenLine czy Profeo nie wystarczy, jeśli strona "kariera" będzie nieaktualna, ze starymi ofertami czy słabym opisem procesu rekrutacyjnego. O tę stronę należy dbać podobnie jak o każdą inną. Nie powinna być statyczna czy zawierać tylko dane kontaktowe w postaci e-maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript..">Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript..

Osobiście cieszą mnie wszelkiego rodzaju "wyjścia do ludzi" takie jak Targi Pracy, Akademickie Targi Pracy, Wirtualne Targi Pracy czy działania podejmowane przez firmy np. czat z rekruterem - żeby dowiedzieć się jakie papiery trzeba złożyć, jakie są etapy rekrutacji, jakie są ułatwienia dla nowych pracowników...

Im więcej potencjalny pracownik będzie miał informacji o swoim ewentualnym pracodawcy oraz o stanowisku i zakresie obowiązków - tym większa szansa dla działu HR na skuteczną rekrutację. A chyba o to w tym wszystkim chodzi, aby pozyskać dobrego pracownika.

Menu witryny

Nasza misja

Zajmujemy się marketingiem relacji od 2008 roku. Tworzymy projekty, które wspierają więź między pracownikiem a pracodawcą, pracodawcą a kontrahentami, czy mieszkańcami a miastem.
Pilnujemy terminów, przewidujemy zagrożenia, tworzymy i realizujemy kampanie.
Grafikę, teksty, kampanie internetowe czy działania HR/PR tworzą u nas osoby z pasją.

Skontaktuj się

Nasze biuro mieści się w fabryce przy ulicy Sienkiewicza 61a (wejście od pasażu Schillera) w lokalu nr 203.
Pracujemy w godzinach niezbędnych do realizacji powierzonych nam projektów.

(42) 29-66-206

 

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Dojazd